Patarimai sveikam, ilgam ir laimingam gyvenimui

Žingsniamačiai

Norintiems gyventi sveikai ir propaguoti sveiką gyvenseną, reikėtų labai daug dėmesio skirti mitybai ir fiziniam aktyvumui, tačiau tai anaiptol nėra vienintelės sveikos gyvensenos sudedamosios dalys. Žemiau pateiksime daugiau patarimų, kurie palengvins savo įpročių keitimą ir pavers jūsų kasdienybę kur kas sveikesne.

Nors jau buvo paminėta, tačiau pirmuoju numeriu verta įvardinti sveiką ir subalansuotą mitybą. Jos svarba – pati didžiausia. Galite labai daug ir intensyviai sportuoti, tačiau jei maitinsitės prastai, tai ne tik kenksite savo organizmui, tačiau taip pat negalėsite pasiekti ir norimų rezultatų. Todėl įvertinkite savo dabartinę mitybą ir pašalinkite iš jos visą tai, kas yra nesveika ir kas gali sukelti neigiamus pakitimus ar įtakoti įvairius sveikatos sutrikimus. Kai tai padarysite, sudarykite ir kasdienės mitybos planą, į kurį įtrauktumėte reikiamą kiekį daržovių, vaisių, baltyminio maisto, angliavandenių ir riebalų. Trumpiau tariant, jūsų mityboje turi būti pakankamai sveikų maisto produktų, kurie galėtų patenkinti visus jūsų organizmo poreikius ir taipogi suteiktų jums pakankamai reikiamos energijos. Žinoma, kalbant apie mitybą, reikėtų kalbėti ir apie valgymų skaičių, todėl jei norite, kad jūsų organizmas lengviau įsisavintų tai, ką jam kaskart norite suteikti su suvartojamu maistu, kasdien valgykite bent penkis ar šešis kartus – suprantama, nedidelėmis porcijomis.

Aktyviai sportuokite – ir svarbiausia, kad tai darytumėte reguliariai. Jei sportuosite vos vieną ar du kartus per savaitę, tikrai negalėsite kontroliuoti savo svorio taip, kaip tai galėtumėte daryti kasdienio sporto pagalba. Be abejo, nereikėtų suprasti klaidingai – jei jūs nesate profesionalūs sportininkai, jums tikrai nebūtina sportuoti būtent taip kaip tai daro patyrę sportininkai. Fizinio aktyvumo lygis neturėtų būti toks kaip profesionalų, tačiau taip pat ir ne pradedančiųjų lygio. Trumpiau tariant, turėtumėte sportuoti taip, kad jūsų kūnas tai „pajustų“. Be to, jei norite sekti savo rezultatus, gali praversti tokie išmanieji prietaisai kaip žingsniamačiai, išmaniosios apyrankės ar pan.

Žalingų įpročių atsisakymas yra neišvengiamas, jei norite gyventi sveikai. Ir nors tai turėtų būti savaime suprantama, deja, daugeliui žmonių atsisakyti ne vienerius metus kasdieniais buvusių žalingų įpročių būna labai sudėtinga. Kaip bebūtų, tai nėra neįmanoma užduotis. Kiekvienas galime pasakyti – ne! Todėl jei jūs turite pakankamai daug valios ir žinote, koks yra jūsų pagrindinis tikslas, kodėl gi nepasistengus ir nepakeitus savo gyvenimo teigiama linkme? Jums tereikia suprasti, kad visa tai, kas yra žalinga, neigiamai veikia jūsų gyvenimo kokybę, jus sendina, didina rimtų sveikatos problemų kilimo riziką ir taip pat trumpina jūsų gyvenimo trukmę. Nėra ko abejoti, kad tiek argumentų tikrai turėtų pakakti.

Psichologinė mankšta taip pat yra būtina, jei norite tobulėti ir „neužsisėdėti vienoje vietoje“. Tai reiškia, kad turite reguliariai save tobulinti – ir tai daryti ne tik fizine prasme, tačiau ir psichologine. Skaitykite, domėkitės, studijuokite, bendraukite, diskutuokite – darykite visą tai, kas lavina jūsų mąstymą ir paverčia jus išmintingesniais.

Galiausiai turite nepamiršti ir savo psichologinės pusiausvyros. Trumpiau tariant, neleiskite sau nervintis. Stresas, įtampa, bloga nuotaika ir nerimas – tai pagrindinės rimtų sveikatos problemų kilimo priežastys, todėl nemanykite, kad jei kelerius metus patirdami stresą nejaučiate rimtų sveikatos problemų, jų nejausite ir ateityje. Anksčiau ar vėliau mūsų organizmas išsenka, o žuvusios nervinės ląstelės praneša apie save sveikatos problemų pavidalu. Todėl raskite būdų nusiraminti ir pailsėti.

Jei viso to nepamiršite, gyvensite ilgai, sveikai ir laimingai.