Lankytojų „aklumas“ reklamai

Turbūt sutiksite su manimi, kad mes esame akli reklamai internete. Nei jos matome nei ant jos spaudžiame.

Pasak Nielsen Norman Group (bene garsiausi pasaulyje usability tyrėjai), kokią tik netaikytum tyrimų metodiką rezultatai vis tiek išlieka tokie patys. Žmonės yra akli reklamai. Tai nėra viena iš usability paslapčių, tai tiesiog plika tiesa.

usabilityKaip matote pateiktame pavyzdyje žmonės skanuoja interneto puslapį ieškodami jiems tinkamo turinio. Ir net jei turinys juos įtraukia (pirmas iš dešinės) jie vis tiek yra nelinkę žiūrėti į reklaminius skydelius aplinkui. Taip pat labai svarbu pabrėžti, kad jei turinys yra panašus į reklaminį skydelį, lankytojas linkęs ir jį ignoruoti.

Tokių studijų rezultatai prieštarauja visuotinai pripažintiems web dizaino principams kurie skelbia, kad kuo didesnis, spalvingesnis ir judantis yra elementas svetainėje, tuo didesnė tikimybė, kad vartotojas jį pamatys. Tikras iššūkis web dizaineriams ir seo paslaugas teikiančioms įmonėms.

Kiti tyrimai rodo, kad žmonės reklaminis skydelius pastebi, bet ties jais nesikoncentruoja. Galimas šio fenomeno paaiškinimas slypi tame kaip mes sąveikaujame su interneto puslapiais.  Žmonės yra suformavę tam tikras elgesio schemas. Naršydami internete lankytojai koncentruoja žvilgsnį tik tose puslapio vietose kuriose jie tikisi rasti jiems reikalingą turinį.

Bloga rinkodara ar netinkamai suformuota turinio reklama labai tikėtina bus tiesiog ignoruojama.

Lankytojų aklumo reklamai fenomenas po truputi išstumia reklamos apmokėjimą už parodymus PPV (pay per view) ir vis dažniau sutinkame PPC (pay per click) modelį.